De syv dødssynder af business folk #1 – stolthed

Hvis du læser denne Introduktion allerede, bare Rul ned og begynd at læse om stolthed, ellers det anbefales at du læser Introduktion bellow.

Lad ’ s analysere hvordan disse fælles laster kan påvirke din virksomhed og din samlede indkomst. Du tror måske, at begrebet dødssynder er religiøse og ikke gælder for dig, men du kan kalde dem negative tendenser, hvis du ønsker. Faktum er, at du kan finde dem i mere eller mindre intensitet inden for de fleste mennesker.

Du kan ikke indse, at en af disse tendenser kan påvirke dig indtil jeg vise dig detaljerne. Hvis du opdager, at der er et problem, vil jeg også give dig løsningen, så du kan ordne det. Jeg vil forklare og sammenligne nu de hyppigste negative tendenser blandt mennesker med deres tilsvarende modsatte dyder.

Før vi begynder, skal jeg fortælle dig noget…

I. de fleste synder opstår fra: frygt.

II. de fleste dyder opstår fra: kærlighed.

III. Synder, laster og negative tendenser viser svaghed, mens dyder demonstrere styrke.

Efter min mening den største dyd er MODET/tillid, fordi det er den direkte frugt af kærlighed, som afleder frygt og so alle andre dyder i menneskelige ’ s hjerter.

Dette er en serie af artikler om dette emne. Hele serien indeholder følgende artikler…

1. stolthed

2. misundelse

3. frådseri

4. begær

5. vrede

6. grådighed

7. sloth

– STOLTHED –

Nogle mennesker har simpelthen for meget stolthed. De er bedste. De ved alt. De gør alting rigtigt. Alle andre er forkerte. Ingen synes at vide noget, men dem. Andre mennesker er uvidende, doven, ringere. De føler, de er omgivet af idioter. De forstår ikke, hvorfor de er ikke rige allerede. Efter alle fortjener de at være rig.

De mener, at det er uretfærdigt for dem at leve som almindelige mennesker, som en dårlig eller middelklasse person, fordi de ved at de er velhavende, de bare don ’ t har penge. De har klasse, stil, intelligens, alt. De er ikke ligesom andre ringere mennesker.

Stolt enkeltpersoner lider meget når de ikke kan leve op til deres forventninger. De føler det er uretfærdigt. De fortjener at være på toppen af verden. De fortjener at have. Det handler om dem, dem, og dem igen. At ’ s hvordan de tænker. De sammenligner sig til andre mennesker. Hvis andre mennesker har mere end de gør, de føler sig dårligt om den. De don ’ t nødvendigvis hader (føler misundelse for) andre, men de konkurrerer at vinde, at være bedst, i alt, altid, med alle.

Stolthed er konkurrencedygtige. Du vil være bedre end andre. Du vil have mere end andre. Du ønsker at virke smartere, mere attraktive, rigere, sundere, stærkere, osv, osv. fordi efter alt, du er bedst og du vil have andre til at fortælle dig, så og genkender den.

Du ønsker at blive tilbedt i nogle måde i et, mange eller alle dine kvaliteter. Du ønsker alle at opdage, at du er forskellige, at du er bedre, fordi det er sandt. Du føler dig bedre end andre og andre folk skal lægge mærke til det og acceptere det, ellers får du skuffet.

De skal ære dig og respektere dig fordi du er overlegen. Du har en holdning, en uddannelse, en karriere, en virksomhed, en finansielle stilling, en krop, osv. Du er, du er, du er, meget stolt af dig selv.

Stolte mennesker er hadere ’ mareridt fordi stolte folk bruger til at skilte med det og vise det. Den jaloux person kan være ilde på grund af andre mennesker ’ s pludselige velstand. Du don ’ t nødt til at gøre noget for dem at føle sig dårligt om den. Nu, hvis ovenpå du overdrevent vise verden hvad du er, hvad du har, og du selv fortælle dem i deres ansigt: “ jeg er bedre end du ”, Forestil dig, hvordan du ville gøre dem til at føle.

På den anden side, mange mennesker, der har for meget stolthed don ’ t care om der. Faktisk nyder de det. Nogle stolt folk nyde den misundelse, at andre kunne føle for dem. De ønsker at skilte med det og få andre til at lide for den.

Forstå, at du kan være den mest elendige person på jorden og har stadig for meget stolthed. Selv fattige folk, hvis de er for stolt af hvad de er eller hvad de tror, de er eller fortjener, vil søge måder at modtage tilbedelse, ære og belønninger, som de mener de fortjener.

Stolthed er forbundet med forfængelighed. Du vil have folk til at kigge på dig, dine kvalifikationer, din materielle goder (hus, bil, klud, etc) og sige: “ Wow, jeg ønsker at være ham ” eller “ wow jeg ham/hende ”, “ er bedst ”, “ er så rig , så cool, så smuk. ” får du punktet? Det handler om dig.

Den stolte person bekymrer sig meget om hvad andre folk tænker og siger om dem. De er altid det rigtige. De sørge ikke for at ændre, fordi de er altid det rigtige og andre folk er altid forkert. De bekymrer sig om hvad andre siger at rette deres fejl. De ønsker at vide, der skriver negative kommentarer til at overbevise dem og vise dem, at de er forkerte.

Stolte mennesker lider meget når de ikke kan leve op til deres standarder og deres standarder er normalt rolige høj. De ønsker at være på toppen, hvis det er muligt Gud selv; eller i hvert fald den rigeste mand, de hotteste kvinde, den stærkeste ene mv. De udøver en masse energi ind, igen: sig selv. Selv om de føler sig Tom indeni, det gør ikke ’ t sagen, hvad sagen er udseendet. Ret? Forkert!

De stolte mennesker er de sværeste at overbevise, at de er forkerte, fordi de føler, at de er altid det rigtige. De har en alt for forhøjet udtalelse om sig selv. De kan ikke se sig selv i spejlet og se deres reelle billede. Sommetider er det billede, de ser langt overlegen i forhold til den eneste ene.

Forstå noget, vi kan meget nemt se andre mennesker ’ s defekter, men det er ikke altid nemt at opdage vores egen fejl. Dette gælder specielt for stolte folk, der tror, de er altid det rigtige, og de don ’ t nødt til at ændre. De don ’ t nødt til at lytte til nogen andre. De har ret, og andre er forkerte. Hvis andre mennesker don ’ t gør, hvad de siger, så de har et problem eller noget.

Stolt folk accepterer ikke negativ feedback. De hader negativ feedback. De tager det som en lovovertrædelse. Ingen har at fortælle dem, hvad de skal gøre eller hvordan det skal gøres. De føler, at de ved alt. Blot et simpelt forslag og du kan starte en diskussion med dem.

Stolte mennesker forsøger at skjule deres vanskeligheder. De minimere deres problemer og maksimere deres succes. De don ’ t levner plads til fejltagelser. De er ikke ærlig med sig selv og leve et liv i “ ser. ”

Dette er farligt. Stolthed har været betragtet som en af roden synder som alle andre opstår. Stolthed er blind. Du kan ikke overbevise en stolt person, han/hun er forkert. De vandt ’ t lytte til dig. De vil foregive, at de gør, men de vandt ’ t, medmindre de anerkender, at de har for meget stolthed og beslutter at ændre.

Lad ’ s stop taler om stolthed og lad ’ s tale om dyd det modsætter sig: ydmyghed. Den ydmyge person ikke sammenligne sig selv til andre. De gerne vil have nogle ting, for deres egen fornøjelse og opfylde deres behov, men ikke til at være bedre end andre.

Ydmyg person lytter til hvad andre fortælle dem. Han/hun ser feedback (positive eller negative) som forslag. De ved, at nogle mennesker kan føle misundelse for dem. Så granske de feedback for at finde ud af, hvis personen taler har grund eller ej. Smart ydmyge mennesker ved, at feedback er en af de vigtigste dele af drive en virksomhed. De ønsker at vide nogen forslag om, at deres kunder eller medarbejdere har for dem.

Ydmyge folk forventer ikke at være på toppen af alle andre. De forsøger ikke at være i en høj position blot for fornøjelsen af at være på toppen. De søger ikke misundelig på andre. De pleje ikke meget om, hvad andre mener om dem, medmindre de ser, hvordan de kan forbedre sig selv baseret på den feedback, de modtager.

Ydmyge mennesker tror ikke, at de ved alt. De tror ikke, at de kan gøre alt på egen hånd. De søge råd hos andre. De tror ikke, at de fortjener det, de tror bare, at de kan tjene det. At være ydmyge doesn ’ t betyder at have lavt selvværd. Du ved, du kan gøre det, men du accepterer, at du ikke er perfekt.

Noget andet, du ikke forsøger at skjule, minimere eller ellers lider for dine fejl. Igen du acceptere at du ikke er perfekt og du don ’ t kamp at være perfekte, fordi ingen er fuldkommen efter alle, kun Gud. Du altid prøve at lave nogen fejl, men når en fejl sker, du don ’ t lide på grund af det, du lære af det og gå videre.

Hvordan kan du anvende dette til din virksomhed. Du kan gøre det på mange måder. Først kan du være virksomhedsejeren med en stor ære og du kan ikke indse, hvor meget der kunne beskadige din fortjeneste. “ Liv handler ikke om modtagelse, det handler om at give. ”

Hvis alt om mig, mit produkt, min service, min corporation, mit overskud, min virksomhed, mig, mine, mig, mig alene, jeg gjorde det, jeg kender og jeg kan; folk vil holde på afstand. Tro mig, med sådanne holdning de fleste mennesker vandt ’ t som dig. For eksempel, hvis du sælger et produkt, ikke fokus på at beskrive funktionerne så meget. Andre individer er ligeglad med dig, dit produkt, eller noget andet, men dette: “ hvad ’ s i det for mig? ”

Når du ser en kunde, forstå, at han/hun vil bede dig at spørgsmål selv om han/hun gør ikke ’ t tale. Hvor nyttigt er dine ting? Hvor er min gevinst i her? Disse er de spørgsmål, de vil have i tankerne når de kommer til at købe noget.

Så, i stedet for at sige: “ dette produkt er en diamant! Det tog år at blive gjort. En masse forskning er blevet sat i den. ” sige noget lignende: “ dette produkt er nyttig til 7 forskellige ting. ” Give alle detaljer og derefter sige: “ vil det også spare dig tid og penge. ” forklare hvorfor. Så noget lignende: “ dette produkt kan forbedre dit liv i mindst 5 måder. ” forklare, hvordan det kan forbedre dine kunder ’ liv. At ’ s mere eller mindre tanken. Jeg tror, du får point.

En anden måde at anvende dette begreb er, at hvis du er for stolt, ikke kan du overveje nogle vigtige data, som dine medarbejdere eller kunder sender dig jævnligt. Dette kunne komme til dig gennem ideer, kommentarer, forslag og endog negativ feedback. Ydmyge mennesker lytte og eventuelt ændre.

Hvis du læse de andre artikler i denne serie, vil du indse, at det fælles kendetegn bag denne negative tendenser er: egoisme. Hvis du er frikendt med dig selv, vil du vise en eller flere af disse tendenser på dine daglige handlinger. Løsningen er at leve et mindre egoistiske livsstil. Ved at ændre din holdning, kan du ændre resultatet af dine handlinger. Du kan blive overrasket over resultaterne og du vil føle dig gladere og vellykket.

EasyWebRiches.com © 2006

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *