Hvordan man skriver en Privacy Policy

En Fortrolighedspolitik kan defineres som politikken under som en virksomhed eller organisation driver et websted håndterer den personlige oplysninger indsamlet om besøgende på webstedet. For de fleste af os forbrugere indebærer privatlivets fred beskyttelse af vores integritet og vores ret til at videregive eller ikke vores personlige oplysninger til tredjemand, uden at lade nogen genere os med uanmodet kommunikation, hvis vi ikke ønsker at blive kontaktet.
Hvorfor er privatlivets fred blevet sådan en big deal for forbrugerne i de sidste par år? Svaret er, at kunderne har brug for tryghed før de giver ud af deres personlige oplysninger til nogen, de ikke kender. De kan virkelig godt lide dit websted og endda ofte besøger, men så snart du beder om deres navn, de få mistænkelige. Desuden, hvis du også bede om deres adresse, telefonnummer, kreditkortnummer, bank navne, kontonumre, sygehistorie eller aktuelle joboplysningerne, de begynder at bekymre sig om hvad du vil gøre med alle disse oplysninger. Kan du bebrejde dem? Selvfølgelig kan du ikke. Hvad du skal gøre er sikre du tage nogle grundlæggende men kritiske aspekter af deres bekymring, gennem en klar og effektiv politik.
Nedenfor er nogle vigtige spørgsmål, du bør tage i betragtning, når du skriver din virksomheds Privacy Policy:
1) forklare, hvilke typer oplysninger du indsamler, og hvordan du bruger det
Give tryghed. Klart forklare, hvilke typer oplysninger du beder fra dine besøgende til og hvad du vil gøre med disse oplysninger. Foruden personlige oplysninger, hvilke andre oplysninger du holde styr på? Indsamler du informationer fra børn? Hvordan kan du kontrollere forældresamtykke for oplysninger om deres børn? Husk, at oplysningerne er magt og selv om ca. to tredjedele af Internet-brugere kan være villig til at acceptere en garanti for at du ikke vil misbruge deres personlige oplysninger, i andet kvartal føles meget nervøs for hvordan deres personlige oplysninger kan anvendes. Derfor, hvis dit websted miner rå transaktionsdata for at identificere besøgende, til at komme med nye tilbud, eller at sælge deres navne til merchandising, du bliver nødt til at forklare hvordan du dele disse oplysninger inden for din egen familie af selskaber og uden for, ellers vil du meget sandsynligt ansigt alvorlige juridiske problemer.
2) Forklar hvorfor din server og online transaktioner er sikre
Nu du har allerede fortalt folk, hvilke oplysninger, du beder om, og hvad du gør med det, men det er kun toppen af isbjerget. Næste du bliver nødt til at forklare hvad gør din server og online transaktioner sikre. Du vil sandsynligvis ikke blive fanget med noget svar, nÃ¥r de konfronteres med spørgsmÃ¥l som, ‘Hvordan kan du sikre ingen stjæler mine kreditkortoplysninger?’ eller ‘Hvordan du beskytte privatlivets fred for min e-mails til din kundesupportteam?’ PÃ¥pege, hvordan dine forbrugere kan fortælle, hvis de er virkelig pÃ¥ en sikker server, dvs ændringen i URL, de ikoner, der vises pÃ¥ statuslinjen, osv. Du kan endda tage et skud til at forklare kryptering og Secure Sockets Layer. Vigtigst, koncentrere sig om fordelene for forbrugerne, for i sidste ende, de fleste af dem ikke vil ligeglad med alle de sikkerhedsforanstaltninger, du tage og alle de penge, du bruger for at sikre din hjemmeside, medmindre der giver sig udslag i nogle konkrete fordele til dem.
3) udlejet kunder
NÃ¥r folk læser din Privacy Policy for første gang, vil de ønsker at vide, hvordan de kan starte eller stoppe med at modtage e-mail fra dig. At give kunderne en opt in- og opt-out-muligheden er en fantastisk mÃ¥de at opbygge tillid og sænke deres personlige barrierer. Du skal dog være opmærksom pÃ¥, at folks behov, ønsker og interesser kan ændre sig over tid og pÃ¥ trods af at ingen kan lide at miste en kunde, skal du lade dem gÃ¥ hvis de erklærer, at de ikke længere er interesseret i at modtage dine e-mails. For at beskytte kundernes personlige oplysninger, skal du give dem adgang til deres personlige profil eller konto, og lad dem slette sig selv. Da en af de største invasioner af privatlivets fred er spam, mener en af de organisationer, der er oprettet for at bekæmpe spam kaldet The Anti SPAM League, at det er en god idé at tillade folk at vælge til dit e-mail-nyhedsbrev to gange – én gang ved at klikke pÃ¥ afkrydsningsfeltet og Send-knappen , og igen ved at besvare e-mail-meddelelsen, som de kan abonnere pÃ¥ hvis de svarer-. Dobbelt opt-in gør det mere sandsynligt, at folk ved hvad de gør, nÃ¥r de frivilligt for e-mailen. Husk at medtage en ‘afmeld’ valgmulighed i bunden af hver nyhedsbrev du e-mail til din kundebase. Selvfølgelig, hvis de fleste af dine kunder anmodning om at blive fjernet fra adresselisten vil sÃ¥ du have et langt alvorligere problem fordi din virksomhed vil være i fare. Men stadig, du skal altid give dine kunder en vej.
4) lade kunderne Se og redigere deres personlige oplysninger
Hvis du giver folk mulighed for at se og redigere deres oplysninger, er chancerne de vil give endnu mere. Under dette er temmelig grundlæggende: næsten ingen ødelægger hans eller hendes egne data. Derfor, nÃ¥r du fÃ¥r vist kundernes personlige oplysninger, placere klart og synligt etiketter angiver, hvordan de kan redigere den. Være klar over, hvordan de kan se og redigere deres oplysninger, dvs ‘du kan fÃ¥ adgang til alle dine personligt identificerbare oplysninger, vi indsamler online ved at logge ind og klikke pÃ¥ linket ‘Skift Brugerinfo’ i boksen i højre side af hver side’. OgsÃ¥, besvare spørgsmÃ¥l, der mÃ¥tte være af yderste vigtighed for nogle kunder som, ‘kan jeg gennemgÃ¥ oplysninger du har om mit barn?’.
5) informere kunder om politiske ændringer
De fleste virksomheder revidere deres fortrolighedspolitik fra tid til anden. Hvis du er blandt disse virksomheder, informere dine kunder, hvordan de kan fÃ¥ adgang til disse ændringer og revisioner. For eksempel omfatter et punktum i dit Privacy Policy som ‘ nye versioner vil blive lagt pÃ¥ dette websted, sÃ¥ check tilbage regelmæssigt for opdateringer.
6) fortælle dine kunder hvem de skal kontakte, hvis de har spørgsmål om privacy
Sommetider kan mennesker have nogle specifikke spørgsmål, der ikke udtrykkeligt er omfattet i dit Privacy Policy. For eksempel, hvor de kan lære mere om deres ret til privatlivets fred eller hvem de kan tale med, hvis de har spørgsmål om deres privatliv. Altid indeholde en eller flere måder i som kunder kan kontakte dig vedrørende privatlivets. Dette bidrager en masse i form af tryghed.
7) skrive en privacy policy, at folk kan forstå
Sidst, men ikke mindst, problemet kan gøre hele forskellen mellem en pålidelig virksomhed, som måske ser OK, men inderst inde du føler, du ikke har tillid til. Desværre, de fleste privatlivspolitik er skrevet af advokater og derfor indeholder alt for mange tekniske detaljer. Vi sætter ikke spørgsmålstegn ved værdien af juridiske terminologi, men vi understrege kraftigt, at en Privacy Policy ikke behøver at lyde alt for alvorlig eller elegante. Det skal blot være tydelige og enkle, således at enhver gennemsnitsforbrugeren kan forstå det uden meget besvær. Hvis du bruger industri eller in-house jargon uden forklaring du gøre læserne formoder, at du forsøger at stikke blår i øjnene og det endelige resultat svækker hele formålet med den politik, som er at opbygge tillid. Sikker vil du nødt til at tale om din sikkerhed forholdsregler, men henvise til dem i almindeligt engelsk før du nævner tech ord, som de fleste mennesker ikke forstår.
Vores rÃ¥dgivning om hvordan man skriver en effektiv Fortrolighedspolitik kan opsummeres i blot to sætninger: ‘Keep it simple’, og ‘Lyv ikke til dine kunder’. Hvis du ønsker at lære mere om dette og andre relaterede emner, tjek www.Anti-Spam-League.org. Denne organisation tilbyder gratis medlemskab og chancen for at fÃ¥ adgang til en bred mængde af relevante oplysninger om beskyttelse af personlige oplysninger, spam, email misbrug, bedrageri pÃ¥ nettet, ansvarlig markedsføring og flere andre emner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *